Monday 2 September 2013

SET BERPANTANG SHAKLEE


Mesti teruja kan nak sambut kedatangan orang baru tak lama lagi? Segala persiapan utk si kecil sudah pasti disediakan & lengkap. Macam mana pulak utk si ibu? Masih tercari-cari set berpantang? Tak tau yang mana satu nak pilih?
Shaklee jugak ada rangkaian set berpantang yang tak kurang HEBAT nya.
Jom kita review vitamin utk ibu berpantang Shaklee :


Vitamin B Complex dengan Asid Folic
B complex ni bertindak sbg agen penenang & mengelakkan stress atau meroyan kepada ibu-ibu semasa berpantang. Selain itu, fungsi vitamin ni adalah utk meningkatkan sel darah merah & sangat penting utk menukarkan makanan kepada tenaga. Jadinya ibu-ibu akan merasa lebih bertenaga & kurang keletihan. Vitamin ini jugak dapat memelihara kulit dari dalam.

Vitamin C 
Sangat penting utk menyembuhkan luka jahitan & membaik pulih dgn cepat tisu-tisu yang terkoyak semasa proses bersalin. Vitamin C ni jugak dapat menguatkan sistem pertahanan tubuh ibu-ibu serta penting dalam pembentukan kolagen & mencantikkan kulit ibu-ibu.

Vitalea/Multivitamin dgn zat besi
Lengkap dgn 23 jenis vitamin & mineral yang diperlukan oleh tubuh ibu-ibu berpantang. Seperti yang kita sedia maklum, ketika berpantang banyak makanan yang kita perlu pantang makan. Sebab itulah Vitalea penting untuk melengkapkan keperluan ibu-ibu berpantang. Zat besi pulak bertindak untuk menghasilkan darah merah bagi menggantikan darah yg hilang semasa bersalin . Ia juga dapat membuatkan ibu-ibu tidak keletihan & bermaya serta mengelakkan dari kelihatan pucat.

Ostematrix
Juga komponen utama dalam susu selepas air & protein. Semasa berpantang, ibu-ibu yang tidak mendapat kalsium yang secukupnya boleh mengalami sembelit & stress. Stress secara tidak langsung akan mengganggu proses penyusuan kepada bayi. Ostematrix juga membantu ibu-ibu utk mengelakkan dari gigi rosak & sakit tulang. Ini akan mengurangkan risiko osteoporosis. Pengambilan Ostematrix juga dapat membantu ibu-ibu yang mengalami masalah susu merudum ketika period.

OmegaGuard (EPA & DHA)
OmegaGuard Shaklee adalah sangat2 berbeza daripada produk omega 3 yang berada di pasaran. Ini adalah kerana ia satu-satunya minyak ikan omega 3 yang paling tulen, lengkap dgn 7 asid lemak omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA dan ALA. Bayi tidak mampu utk menghasilkan DHA mereka sendiri, oleh itu mereka akan memperoleh DHA dari susu ibu. Omega 3 juga akan membantu ibu kembali slim dgn lebih cepat selepas bersalin.

Energizing Soy Protein Isolate Powder (ESP)
ESP membantu utk memekatkan susu, memberi tenaga yang berpanjangan kpd ibu berpantang. ESP juga memastikan kesihatan ibu berad pada tahap yg optimum & membantu penyerapan vitamin dgn lbh baik. Kulit juga akan menjadi lebih licin, gebu & tegang.

Jangan segan-segan utk hubungi saya utk mendapatkan konsultasi percuma. Insha Allah saya akan bantu ibu-ibu utk mendapatkan SET BERPANTANG yg terbaik & sesuai dgn anda.


Your Shaklee Independence Distributor



No comments:

Post a Comment