Saturday 15 March 2014

TIPS UNTUK TUMIT KAKI PECAH

Assalamualaikum.


Ada sesiapa yang tumit kakinya pecah?  Dah cuba macam-macam cara tapi belum berhasil? Hari ni saya nak kongsi petua untuk atasi masalah ni.

Petua Tradisional

Semua orang mengimpikan tumit kaki yang licin dan cantik kan. Okey, kat bawah ni saya senaraikan antara petua yang boleh digunakan untuk mengatasi masalah tumit kaki pecah.

Buah Belimbing Buluh 



Sebelum mandi, gosokkan buah belimbing buluh di tapak kaki dan biarkan seketika. Kemudian ambil kain yang lembut dan gosokkan tapak kaki anda untuk menghilangkan kesan buah tadi.

Asam Jawa / Asam Keping


Ambil asam jawa atau asam keping dan bancuhkan dalam sebesen air dan kemudian masukkan kedua-dua kaki. Lakukannya pada waktu malam sambil anda menonton tv. Lakukan sebanyak 3-4 kali seminggu.

Bawang Merah



Ambil beberapa biji bawang merah dan picit-picitkan sehingga keluar air. Air bawang itu taadi titiskan ke tempat yang pecah-pecah atau seluruh tumit kaki.

Getah Betik Muda



Ambil getah betik muda dan sapukan di tumit kaki yang merekah itu. Biarkan sehingga 5minit dan bilas dengan air bersih. Amalkan setiap hari untuk hasil yang memberangsangkan.

Bawang Putih



Rendamkan kaki dalam air suam dan gosokkan bawang putih di tumit kaki.

Merawat Tumit Kaki Dengan ESP




Petua moden pulak ye iaitu adalah dengan mengamalkan Energizing Soy Protein Shaklee (ESP). Kenapa ESP?

Kerana  dalam ESP terkandung protein yang diperlukan unutk merawat dan membaiki sel-sel yang telah rosak dan membina sel-sel baru.

Selain itu, anda perlu minum air banyak untuk mengelakkan kulit menjadi kering dan ini membantu untuk mendapatkan tumit kaki yang licin dan cantik.

Anda boleh hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi secara PERCUMA melalui :

Call/SMS/Whatsapp : 0174768971
Facebook : https://www.facebook.com/yunizahanim


No comments:

Post a Comment