Friday 24 January 2014

TOKSIN : BAHAYAKAH KEPADA TUBUH KITA?

Apa itu toksin?


Toksin? Pasti semua pernah dengarkan perkataan TOKSIN ni. Toksin dalam tubuh kita terjadi akibat pencemaran. Antaranya ialah pencemaran makanan akibat penggunaan bahan kimia secara berleluasa seperti racun perosak, racun serangga dan baja kimia dalam aktiviti pertanian.
Tanpa kita sedari, kita telah memasukkan bahan-bahan kimia ke dalam tubuh kita melalui makanan yang kita makan setiap hari.

Simptom yang menunjukkan toksin berlebihan dalam badan

Sebahagian besar organ tubuh kita mengandungi toksin yang mana ia terhasil apabila sisa makanan itu tidak dicerna sepenuhnya, pengambilan ubat-ubatan kimia, merokok, meminum minuman beralkohol dan pengambilan makanan yang tidak seimbang yang mana menyumbang kepada penghasilan toksin.

Antara tanda-tanda yang menunjukkan badan kita mengandungi toksin yang berlebihan adalah :
  • keletihan melampau
  • kesakitan otot badan
  • kegagalan sistem imunisasi tubuh
  • kegemukan
  • badan berbau
  • kesukaran untuk tidur
  • perut memulas

Kenapa perlu membuang toksin?

Semakin lama, toksin dalam tubuh semakin membesar dan memberi tekanan kepada organ kita. Toksin juga akan menyerap tenaga dalaman & membuatkan kita hilang fokus dan seterusnya membuatkan kita jatuh sakit, menghadapi masalah berat badan, sukar untuk tidur, keguguran rambut dan lain-lain lagi.

Bayangkan jika seseorang itu tidak pernah membuang toksin di dalam tubuhnya. Penyakit apa akan menyinggah dalam tubuhnya? Antaranya jerawat, tumor, demam, sakit jantung & tekanan darah tinggi.


Sekiranya anda sangat-sangat menitikberatkan tahap kesihatan anda, ayuh kita lakukan proses menyingkirkan toksin ataupun DETOX.

Set Super Detox Shaklee

Dalam rangkaian produk Shaklee, suplemen yang membantu untuk menyingkirkan toksin adalah :


Alfafa

Banyak sebenarnya kebaikan yang terkandung dalam Alfafa Shaklee. Ia bertindak sebagai pencuci keseluruhan tubuh. Selain itu, ia juga dikenali sebagai agen diuretik, pembersih badan & penyahtoksik. Alfafa juga dapat merangsang aliran hempedu & membuang unsur-unsur mineral yang bahaya dari tubuh kita. Ia membantu melindungi dari radiasi dan membantu mengawal bau badan.

Dtx Complex

Ia berupaya untuk meningkatkan aliran cecair hempedu yang bergabung untuk melindungi dan merangsang keupayaan semulajadi badan bagi mengekalkan sel-sel hati yang sihat.

Garlic

Ia membantu untuk meningkatkan sistem penghadaman dan jantung. Ia juga membantu untuk mengeluarkan raksa dari tubuh kita dengan pantas. Raksa merupakan logam toksik yang akan menaikkan tekanan darah.

Untuk konsultasi terbaik, sila hubungi saya. InsyaAllah saya akan bantu anda & memberikan khidmat nasihat secara percuma dan terbaik.



Yuniza (SID : 963894)
facebook : yunizahanim
Sms/whatsapp : 0174768971








No comments:

Post a Comment