Friday 31 January 2014

VITAMIN TERBAIK UNTUK IBU HAMIL

Assalamualaikum.

Kali ni nak cerita pasal Set Hamil Shaklee pulak. Sapa-sapa yang planning untuk mengandung tu dan yang sedang hamil mai baca sini. Moga apa yang saya kongsikan memberi panduan dan manfaat kepada ibu-ibu ye.


Bagi trimester 1 (1-3 bulan), saya sarankan ibu-ibu ambil vitamin seperti :

Vita-Lea


Merupakan multivitamin yang kaya dengan zat besi yang sangat diperlukan untuk pembentukan sel darah merah. Ia juga membantu mengekalkan paras Hemoglobin (Hb) yang normal dalam badan. Seterusnya mengelakkan ibu-ibu mengandung pitam, pucat dan mengalami anemia.

B Complex


Kandungan asid folik dalam B Complex melindungi bayi dari kecacatan saraf tunjang. Seeloknya diambil 3 bulan sebelum hamil lagi iaitu ketika puan-puan merancang untuk hamil. Ia juga mengurangkan risiko melahirkan anak terencat akal.

Ostematrix

Merupakan pil kalsium yang membekalkan kepada tubuh kita untuk membina tulang dan sel bayi. Kekurangan kalsium akan membuatkan otot kita kejang dan sakit belakang. Selain itu, ia juga membantu melawaskan dan mengelakkan masalah sembelit.

Vitamin C 


Fungsinya adalah untuk membantu dalam penyerapan zat besi. Ia juga dapat mencegah komplikasi semasa hamil, menjadikan kulit lebih cantik, mengelakkan kita dari terkena selsema. InsyaAllah kulit bayi pun nanti akan halus, putih dan gebu gitu.

Ibu-ibu boleh juga tambahkan Energizing Soy Protein Isolate Powder (ESP) dalam Set hamil ni.

Energizing Soy Protein Isolate Powder (ESP) 


Memberi tenaga yang berkekalan kepada ibu-ibu hamil, ia juga membantu dalam penyerapan semua vitamin secara optimum. Kulit juga akan lebih cantik, gebu dan licin. 

Bila masuk trimester 2-3 (usia kandungan 4-9 bulan), vitamin yang diperlukan sama seperti trimester 1 cuma perlu ditambahkan Omega Guard. 

Omega Guard



Boleh diambil ketika kandungan memasuki trimester 2 sehingga trimester 3. Ia membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin. Bagi ibu pula, ia membantu mengawal paras kolesterol dan membantu mengawal berat badan berlebihan secara selamat. 

Semoga apa yang saya kongsikan di sini memberi ibu-ibu panduan dalam memilih set hamil yang terbaik untuk ibu-ibu dan juga bayi. Saya juga berharap dengan pengambilan vitamin Shaklee membuatkan ibu-ibu lebih bertenaga di samping menguruskan kerja-kerja seharian dan famili tercinta.

Ok, dah tau fungsi-fungsi setiap vitamin dalam Set Hamil ni, jom kita baca pulak pengalaman mereka yang telah mencubanya




Untuk mendapatkan Set Hamil ini dan mendapatkan konsultasi PERCUMA, boleh hubungi saya di:

fb : https://www.facebook.com/yunizahanim
call/sms/ whatsapp : 0174768971



No comments:

Post a Comment