Wednesday 26 February 2014

Kurus & Sihat Dengan Shaklee

Bismillah.

Petang ni nak share tentang Set Kurus Shaklee pulak la. Topik HOT ni. Almaklum la kan, pompuan ni kan sensitif sikit bab-bab ni. Lagi sensitif kalau orang tegur "eh, macam dah gemuk la kau ni". Mau 'makan dalam' wooo...


Dah tak payah runsing, tak payah nak terasa lagi ok...Jom kita tengok apa yang Shaklee boleh offer dalam Set Kurus ni. 


3 Konsep - Bakar, Buang & Bina

Dalam Set Kurus Shaklee, terdapat 3 konsep yang diperlukan untuk mendapatkan berat badan ideal di mana proses ini diperakui ramai yang dah mencubanya.

Konsep Bakar 

Dalam proses untuk membakar dan memecahkan lemak dalam badan, terdapat dua pilihan suplemen iaitu Lecithin dan Omega Guard. 

  • Omega Guard - Asid Lemak Omega 3 berfungsi untuk membakar lemak dengan cara membantu tubuh untuk bertindakbalas terhadap satu hormon yang dipanggil Leptin. Leptin ini akan bertindak untuk memberi isyarat kepada tubuh kita untuk mengurangkan selera makan.
  • Lecithin - pengemulsi semulajadi kerana ia mempunyai kesan melekat pada lemak di mana ia menyebabkan lemak terapung dalam darah. Selain itu ia juga mencairkan lemak-lemak yang terkumpul dalam tubuh.
So, anda boleh buat pilihan samada untuk mengambil Lecithin ATAU Omega Guard ATAU kedua-duanya sekali.

Konsep Buang (Detox) 

Untuk konsep yang kedua pulak iaitu Buang, suplemen yang dapat membantu adalah Alfafa dan Herb Lax.


  • Alfafa - berfungsi untuk mencuci usus, hati dan darah kemudian bertindak menghapuskan lemak dan kolesterol dengan mengangkut keluar melalui usus besar kita. 
  • Herb Lax - berfungsi untuk membuang toksin dalam badan. Herb Lax tidak boleh di ambil oleh ibu menyusu kerana akan menyebabkan bayi cirit birit.

Konsep Bina

Apa yang dimaksudkan dengan konsep bina? Bina maksudnya membina kembali otot-otot dan kulit supaya kelihatan lebih cantik dan tidak menggelebeh. Oleh itu, protein amat diperlukan dalam proses ini.
Protein dapat dibina dengan pengambilan :


  • ESP (Energizing Soy Protein) - dapat membuatkan kita berasa kenyang dan meningkatkan tenaga supaya badan lebih cergas dalam menjalani aktiviti seharian. Selain itu, ia juga membina kembali otot dan kulit supaya lebih tegang.
  • Cinch Shake - membantu memelihara otot yang penting dan menjadikan kita sentiasa berasa kenyang. Diperkaya dengan Leucine bagi mengekalkan otot semasa kita menurunkan berat badan. Terdapat 3 perisa iaitu Chocolate, Cafe Latte & Vanilla.

Apa yang bestnya dengan Set Kurus Shaklee ni ialah selain ia 100% semulajadi, ia selamat kerana tidak mengandungi bahan-bahan yang merbahaya. Di samping mengamalkan Set Kurus Shaklee, kita perlu bersenam selalu dan mengawal pengambilan makanan dengan mengelakkan makanan yang berlemak. Oh ya, air pun kena minum sekurang-kurangnya 3liter setiap hari.




Untuk mendapatkan konsultasi secara PERCUMA, anda boleh hubungi saya melalui :

facebook : https://www.facebook.com/yunizahanim
call/sms/whatsapp : 0174768971


No comments:

Post a Comment